sunnuntai 25. elokuuta 2013

Mara vk 34/2013

 


Vaijerin ohjautuvuutta parannettiin hitsaamalla rulliin 12mm pyörötangot reunoille.
 

Sami ja Jesse oikaisivat tukirullat tunkkaamalla ja vahvistivat kiinnityksiä hitsaamalla niihin tukilaput.  
         
Peräkärryyn uusittiin pyörän laakerit, etuvalot ja tukijalka. 
 
 
Hitsattavat ja korjattavat laitteen pitää tukea pukeilla huolellisesti, jotta alle saa mennä työskentelemään. 
 Lavaan hitsattiin kiinnityskoukut koneiden sitomista varten. Koukut eivät saa ylittää lavan reunaa, koska tuolloin suurin sallittu kokonaisleveys 2,55m ylittyisi. Tämän vuoksi hitsattiin tukilapu, jotka estävät kiinnityssilmukan kallistumisen lavan ulkopuolelle.
 
Vaiherikoukkuja siirrettiin taaksepäin, koska vaihtolavalaite on vetänyt vaijereiden päät rikki, koska veto on loppuvaiheessa tullut sivusta päin. Koukut kiinnitetään kolmella M16 koneruuvilla.
KOukut hepattiin ekaks kiinni, jonka jälkeen reikien poraus oikeille kohdin on helppoa. Porauksessa tulee huomioda, että se tehdään vaiheittain isontamalla poraa pikkuhiljaa. 
Tukijalka ei mennyt työntämällä kuljetusasentoon, jolloin letkuja piti löysyttää ja kääntää parempaan asentoon.   

 

 

 

Ei kommentteja: